Nädal 3: Uue meedia mõju traditsioonilisele meediale
Uue meedia ja traditsioonilise meedia vahe seisneb selles, et traditsiooniline on ikka kõik see, mida tehti enne interneti ja uus on see, mis tuli kaasa interneti loomisega. Ehk teisisõnu on traditsiooniline meedia kõik ajalehed, posterid, infotahvlid, avalikud kõned, postikirjad jms, ning uus meedia on kõik interneti teel leviv, ehk foorumite ja sotsiaalmeediate postitused, uudisteportaalide uudised, videoportaalide videod, sõnumirakenduste sõnumid jms. Selleks et paremini mõista uue meedia mõju traditsioonilisele meediale, toon välja kõige positiivsema ja kõige negatiivsema mõjuteguri.
Enda meelest on uue meediaga kaasnenud kõige negatiivsem mõjutegur infoliikumise kiirus ja kättesaadavus. Toon mõned näited. Traditsioonilise meedia puhul tuleb päevakajas olev info kõigepealt pressida ajalehtedele ning seejärel peab ostja liikuma lähimasse võimalikku ostupunkti selle ajalehe jaoks, et saada päevakajas oleva info. Samuti kui tekib probleem või arusaamatus, siis tuleb info jaoks otsida vastav infoallikas, kust probleemile saaks lahenduse, kas siis raamatust raamaturiiulilt või lähima kaaskodaniku käest (kui just ei oska aidata, tuleb pöörduda järgmise isikupoole, või leida keegi, kes kindlalt oskaks aidata). Uue meedia puhul ilmub oluline päevakajaline info lühikese aja jooksul uudisteportaali, kus lihtsa vaevaga pealkirjale vajutades saab soovitud info koheselt ammutada. Ka probleemile lahenduse leidmine pole olnud kunagi nii lihtne. Võtad soovitud otsingumootori lahti (üldjuhul on selleks enamikel Google), kirjutad probleemi tekstikasti, ning lahendused ilmuvad nii teksti kui videote näol mõne hetkega. Kõik võib tunduda justkui positiivne, kuid nn tavameediale on selline muutus mõjunud halvasti. Paberkujul toodetavate ajalehtede ja ajakirjade tulu väheneb, filmide tulu väheneb (piraatluse mõjul), raamatute müük väheneb, kuna lihtsam on kasutada e-lugerit jpm.
Mõeldes positiivsetele mõjuteguritele, siis on raske leida üldse midagi positiivset, kuna uus meedia tundub justkui areng traditsioonilisele, mis on kiirem ja mugavam, mida inimesed tihtilugu eelistavad. Tulles eelmisele mõjutegurile tagasi, vaatamata sellele, et tegemist oli negatiivse mõjuga, saab tuua ka välja selle mõju positiivsema külje. Kuna interneti kaudu on inimestel vabadus jagada arvamust, siis saavad nad jagada ka kommentaare ja muljeid erinevate traditsioonilise meedia toodete kohta, nt filmide, raamatute, teatud ajakirjade ja muusika kohta. Sellise infoga nad kaudses mõttes reklaamivad, ehk hea filmi puhul võivad lugejad olla huivtatud filmi jaoks kinno minema või kindla muusikamaitsega inimesed on rohkem huvitatud külastamast kindlate artistidega kontserte või kuulama kindlaid raadiojaamu. Samuti on võimalus inimestel reklaamida tavameediaga seotuid üritusi, näiteks mingid loenguid või konverentse, reklaamida oma tooteid ja muud säärast.
Piltide allikad:
https://unsplash.com/photos/PkyL3p9Kx8c/
https://pixabay.com/photos/reading-bookworm-man-books-1246520/
Comments
Post a Comment